Direktlänk till inlägg 25 september 2016

Kroppen o själen

Av Maria Leilani - 25 september 2016 09:00

  

Vad är yoga egentligen?

            .....Förening av kroppen och själen


Kroppen bär på ett mysterium som heter HJÄRNA. Den är kroppens datasystem som styr allt. Den formar tankar, skapar känslor, lagrar minnen och mycket mera. DIN HJÄRNA ÄR DU!


Hjärnan chattrar och bearbetar massor med information dygnet runt men den kan bara fukosera på en sak. Det som är bra med hjärnan är att man kan träna den att fokusera på saker o ting som man själv vill. Ibland så är det svårt eftersom det alltid finns något prominent tanke som dyker högst upp i hjärnans lista. Negativa tankar brukar dyka upp så lätt! 


Om man ska nu träna hjärnan att fokusera ska man ge den ett lätt uppdrag till o börja med, och det är hur YOGA kommer i bilden. Många tycker att det är svårt men det är vad din hjärna tycker. Alla människor utövar yoga sedan vi andas in den första syre på BB. Just det, att andas är YOGAN! Var du än är, i bilen, på bussen, hemma, på jobbet, på toa......låt hjärna fokusera på din andning. Var medveten om luften som går in i dina näsborrar, hur syre fyller  dina lungor och hur koldyoxid elimineras när du andas ut. När man har koll på andningen, blir yoga asanas (positionerna) lättare att nå.  

 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Leilani - 27 juni 2019 10:23


    Ingen semester utan yoga! Var jag än är så följer yoga med mig. Ett sätt att verkligen njuta av semestern är att andas, ta det lugnt, andas mera och hälsa solen varje dag. Det rensar hjärnan och hjärtat av alla restprodukter och negativitet....

Av Maria Leilani - 11 juni 2019 09:46


#yoga #ashtanga #namaste #styrka #träning #floating lutos   Tyngden vi bär varje dag kan vara både fysisk och psykisk. Ibland är det så lätt och ibland är det tyngre än vi orkar. Därför är det viktigt att träna både kroppen och själe...

Av Maria Leilani - 4 juni 2019 10:29


   Musklerna känns starka! Jag ser ut som att jag lyfter skrott på gymmet i denna bild 💪🏼 men no i don't. Det här är ju yoga att its second best! Ja, second best eftersom det första mål man kan uppnå med yoga är lugnet i själen &#...

Av Maria Leilani - 29 maj 2019 10:12


   Tjohoo! 50 bast i år och jag har bestämt mig att återuppliva min blogg. Senaste inlägget gjordes 2016! Nåväl tillbaka till YOGA....   Förutom att jag sover så bra, bajsar så det bara plumsar och är lugn och fin som symaskin, så har jag ...

Av Maria Leilani - 11 december 2016 16:01


Kroppen och själen behöver förenas 🙏🏼   Dagens position heter i sanskrit Padahastasana som många kallar för trasdockaposition. Denna position ska vara mycket effektiv mot bukfetma och förstoppning. Den ökar även styrka i musklerna...

Presentation


I'm a child
I'm a mother
50 men de är bara siffror!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards