Alla inlägg under september 2016

Av Maria Leilani - 25 september 2016 09:00

  

Vad är yoga egentligen?

            .....Förening av kroppen och själen


Kroppen bär på ett mysterium som heter HJÄRNA. Den är kroppens datasystem som styr allt. Den formar tankar, skapar känslor, lagrar minnen och mycket mera. DIN HJÄRNA ÄR DU!


Hjärnan chattrar och bearbetar massor med information dygnet runt men den kan bara fukosera på en sak. Det som är bra med hjärnan är att man kan träna den att fokusera på saker o ting som man själv vill. Ibland så är det svårt eftersom det alltid finns något prominent tanke som dyker högst upp i hjärnans lista. Negativa tankar brukar dyka upp så lätt! 


Om man ska nu träna hjärnan att fokusera ska man ge den ett lätt uppdrag till o börja med, och det är hur YOGA kommer i bilden. Många tycker att det är svårt men det är vad din hjärna tycker. Alla människor utövar yoga sedan vi andas in den första syre på BB. Just det, att andas är YOGAN! Var du än är, i bilen, på bussen, hemma, på jobbet, på toa......låt hjärna fokusera på din andning. Var medveten om luften som går in i dina näsborrar, hur syre fyller  dina lungor och hur koldyoxid elimineras när du andas ut. När man har koll på andningen, blir yoga asanas (positionerna) lättare att nå.  

 








Av Maria Leilani - 19 september 2016 10:11

  

Samoan warrior god


När min son bestämde att tatuera sig så trodde jag att det var bara en liten fågel eller nåt , men närrå! Han satsade "all in". Jag var chockad men på något sätt lite förtjust med tanken på hur fint resultatet blev. Farmor var rasande och tyckte att man ska inte hålla på med sådana tokigheter.  

 


Hursomhelst, den här gaddningen är på något sätt ett signum för min sons frihet från morsans klor så jag släpper honom ute i det fria. Nu måste jag bara hantera min åldersnoja!  

  


#tattoos #tatuering #gaddning







Av Maria Leilani - 17 september 2016 10:09

                                        

Jag har tur att känna en duktig sömmerska här i Västerås som kan skapa fina klänningar med mera. Jag tvingade henne att sy en klänning som jag skulle ha på mig till ett speciell tilfälle och det fixade hon, en kopia av Roberto Cavallis design som jag hitta på nätet. Helena Bäcktemans FB sida är http://KGVatelje.facebook.com.


#mode #design #klänningar #sömmerska




Av Maria Leilani - 16 september 2016 11:08

            

 

Alla gillar överaskningar! En dag i augusti trodde jag att vi skulle bara ströva, shoppa, hitta nåt gott att äta o dricka och bara vara i Stockholm men närrå, SURPRISE, det blev RIBbåtsåkning! En riktig hårresande upplevelse för mig iallafall. Första gången på en RIGGED INFLATABLE BOAT som studsar och svävar på vågorna i 110 kph. Jag pinkade nästan på mig men jag höll ut. Det var häftigt. V i stannade på Fjäderholmarna för en drink paus.

För er som vill prova kan ni kolla på http://stockholmcharteguide.com.


#ribbåt #båt #stockholm #äventyr #adventure

Av Maria Leilani - 14 september 2016 08:54

En bra start för dagen är ett par solhälsningar trots att solen lyser i sin frånvaro, ett par asanas, mycket djupa andetag och ett stadigt huvudstående. 

  

    

 

#yoga #ashtanga #headstand #hälsa #välmående #träning   

 

Av Maria Leilani - 13 september 2016 10:52

  

För 5 år sedan testade jag yoga när jag har hört att den har en positiv påverkan i ens välmående och hälsa. Upptäckte direkt att ryktet stämmer. Nu är jag fast i den. Älskar Ashtanga och den är den yoga formen som passar mig perfekt. det tog så här många år innan jag kunde "floating lutos" och nu är yag där......

Av Maria Leilani - 13 september 2016 10:31

Nu är man här och försöker hitta min plats i bloggvärlden. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I'm a child
I'm a mother
50 men de är bara siffror!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards